Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
společnosti LAURES s. r. o.
I.
Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou v souladu
s ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen
„občanský zákoník“), zákona č.j. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně
některých zákonů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy
na jedné straně je společnost LAURES. r. o., IČ 54761158, DIČ 2121781255, so
sídlem Kukorelliho 2944/55, 085 01 Bardejov zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu
Prešov, oddíl: Sro, vložka č.j. 44452/P. Další informace o prodávajícím jsou uvedeny v sekci
„Kontakty“
Provozní doba :
Objednávky přes internet nebo prostřednictvím personálu prodejce 00-24 hod.
Otevírací doba e-shopu pro úpravu a zpracování objednávek: PO- PIA: 09.00 – 15.00 hodin.
Dohled nad dodržováním zákona provádí Slovenská obchodní inspekce SOI:
Název a adresa orgánu dozoru nebo dohledu, kterému činnost poskytovatele služeb podléhá:
Inspektorát SOI pro Prešovský kraj, Obránců míru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu
dozoru
Tel. čj. 051/772 15 97, fax č.. 051/772 15 96.
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské
smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské činnosti.
Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito obchodními
podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, jakož i souvisejícími předpisy.
Podnikatelům se rozumí:
• osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
• osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění,
• osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů,
• osoba, která provádí zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.
Podnikatelem se také pro účely obchodních podmínek rozumí ten, kdo jedná v souladu s
předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v
objednávce své identifikační číslo (IČ), pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená v obchodních podmínkách pro podnikatele.
Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, kterým je podnikatel, výslovně neupraveno
těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými
ustanoveními zák. čj. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů,
jakož i souvisejícími předpisy. V případě jakýchkoli rozdílů mezi VOP a individuální smlouvou, má přednost text smlouvy.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž
nedílnou součást tvoří Reklamační řád a dokument Doručení, podmínkami
objednávané služby a/nebo poskytovaného licenčního oprávnění a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, které jsou v obchodní nabídce prodávajícího,
nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů,
firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou dohodnuto jinak.
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Bezpečnost a ochrana osobních údajů
Kupující si může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, jakož i zrušit
svou registraci po přihlášení se na internetové stránce elektronického obchodu v části Můj účet.
Kupující může zaškrtnutím příslušného políčka před odesláním objednávky vyjádřit svůj
souhlas ve smyslu ust. § 13 odst. 1 písm. 1 písm. a) zákona 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ao
změně a doplnění některých zákonů, aby prodávající zpracoval a uchovával
jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo, které jsou potřebné při činnosti
prodávajícího týkající se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na
nabízeném zboží a zpracovával je ve všech svých informačních systémech,
týkajících se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízeném zboží.
Kupující uděluje prodávajícímu tento souhlas na dobu určitou do splnění účelu zpracování
osobních údajů kupujícího. Prodávající po splnění účelu zpracování zajistí
bezodkladně likvidaci osobních údajů kupujícího. Souhlas se zpracováním osobních
údajů může kupující odvolat kdykoli stejným způsobem, jakým souhlas udělila.
Prodávající prohlašuje, že všechny osobní údaje jsou důvěrné a nebudou zveřejněny, poskytnuty
třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (oznámení jména, čísla účtu a adresy dodání). Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu
na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochránu před neoprávněným zasahováním do
soukromého a osobního života subjektu údajů.
Osobní údaje jsou shromažďovány,
zpracovávány a v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně
fyzických osob při zpracování osobních údajů ao volném pohybu takových údajů (dále jen
„GDPR“) a zákonem č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu (prostřednictvím
citovaného kontaktního formuláře včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění
nevyhovujícího stavu a dalších zákonných právech k těmto údajům.
Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat vůči
zpracování osobních údajů v případech podle § 22 zákona č.j. 18/2018 Sb. o ochraně
osobních údajů ve znění pozdějších předpisů vyslovením oprávněných důvodů nebo
předložením důkazů o neoprávněném zasahování do jejích práv a právem chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být v konkrétním případě takovým zpracováním osobních údajů poškozeny, pokud tomu nebrání zákonné důvody
a prokáže se, že námitka kupujícího je oprávněná, prodávající je povinen osobní údaje,
jejichž zpracování kupující namítal, bez zbytečného odkladu blokovat a zlikvidovat ihned, jakmile to okolnosti dovolí.
V rámci reklamačního řízení jsou od zákazníků vyžadovány následující údaje: jméno,
příjmení, adresa, telefonní číslo, e-mail a podpis či digitální podpis. Všechny takto získané
osobní údaje jsou zpracovány výhradně za účelem potřebným pro vyřízení reklamace a
souladu se zákonem 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu a vymazání a
omezení zpracování osobních údajů včetně jiných zákonných práv k těmto údajům.
Prodávající může dále při poskytnutí souhlasu zapracovávat tvz. "cookies" tak, aby usnadnil
poskytování služeb informační společnosti, v souladu s ustanovením Směrnice 95/46/ES o
účelu "cookies" či podobných nástrojů a je zajištěno, aby uživatelům byly známy informace,
které se ukládají do koncového zařízení. Uživatelé mají možnost odmítnout, aby
"cookies" nebo podobné nástroje byly uloženy do jejich koncových zařízení, například. tím, že
spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
Sdílení osobních údajů se třetími stranami:
BIANO
Návrh ustanovení o zpracování osobních údajů pro Partnery
1. K získávání hodnocení nákupů využíváme službu Biano Star poskytovanou společností
Biano s.r.o., 041 46 905, se sídlem Křižíkova 148/34, Karlín, 186 00 Praha 8.
2. Při zpracování osobních údajů působíme v roli správce osobních údajů a poskytovatel služby jako zpracovatel.
3. V souvislosti se službou jsou zpracovávány osobní údaje v rozsahu e-mailové adresy,
telefonního čísla, které uvedete v objednávce, a dále v rozsahu IP adresy, informací o
zakoupeném zboží, objednávce a obsahu hodnocení, které sami zveřejníte. Osobní údaje
jsou zpracovávány za účelem zaslání formuláře pro získání hodnocení, jeho analýzy a vytvoření statistik nebo souhrnných hodnocení e-shopu a nabízených produktů. Tyto statistiky a souhrnné hodnocení neobsahují osobní údaje.
4. K zapojení do hodnocení dochází v souladu s právními předpisy na základě provedení
nákupu v e-shopu a současně na základě neodmítnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů.
5. Zpracování osobních údajů můžete kdykoli odmítnout pomocí příslušného odkazu
uvedeného ve všech souvisejících e-mailových oznámeních. Proti zpracování můžete
také vznést námitku pomocí našich běžných kontaktních údajů. Případným neudělením
hodnocení není nijak dotčena možnost užívat náš e-shop v plném rozsahu.
6. Pokud zpracování osobních údajů odmítnete, nebudou nadále zpracovávány s výjimkou
případů, kdy je ke zpracování jiný zákonný důvod (včetně plnění povinností
vyplývajících z právních předpisů, nebo ochrany našich oprávněných zájmů).
7. Další informace o zpracování osobních údajů naleznete
na https://www.vintino.cz/podmínky-ochrany-osobních-udajů/
III.
Objednávání
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
Kupující realizuje objednávku zboží těmito způsoby:
• prostřednictvím svého zákaznického účtu, po předchozí registraci v internetovém obchodě,
• vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny
zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen
dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně vadnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo
zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky dle těchto obchodních podmínek.
Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na
jeho emailovou adresu změněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní
smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
Prodávající si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo
ke zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod., nebo z důvodu zásahu
správního či soudního orgánu, o takovém postupu bude kupující informován.
Kupující bere na vědomí, že v uvedených případech nemůže kupní smlouva platně vzniknout.
Registrace zákazníka
Prohlašujeme, že data slouží pouze pro účely identifikace při nákupu u firmy "LAURES
s.r.o." a nebudou poskytnuty třetím osobám ani jinak zneužity. Potvrzením registrace souhlasím se
zasíláním nabídkových e-mailů z internetového obchodu firmy "LAURES
s.r.o.", v souladu se zákonem č. č. 22/2004 Sb z. o elektronickém obchodu ao změně
zákona 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele ao změně některých zákonů ve znění zákona č. 1/2003 284/2002 Sb.
Objednávky lze uskutečnit i bez registrace.
IV.
Platební podmínky
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
• bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č.j. SK49 7500 0000 0040 3093 3686 vedený ve ČSOB bance,
• bezhotovostně platební kartou,
• bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím aktuální platební brány
• dobírkou v hotovosti při předání zboží,
• platba v hotovosti do 5.000 eur při převzetí zboží na výdejním místě společnosti
Prodávající si vyhrazuje právo odesílání daňového dokladu – faktury elektronicky, a to do
14 dní od přijetí platby. Faktura se nachází v příloze e-mailu, který informuje o přijetí platby za zboží.
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s
balením a dodáním zboží v dohodnuté výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
V případě výpadku informačního systému kdy nastane neočekávaná technická chyba na
stránce a v systému prodávající má právo objednávku nevyřídit, resp. ji stornovat. Po
vzájemné dohodě se mohou dohodnout na ceně, která je obvyklá až po souhlasu z obou stran: prodávající a kupující.
V.
Dodání zboží
Dodání zboží probíhá následujícími způsoby:
• zasílání přepravní službou
• zasílání poštou na adresu či přímo na poštu
Zboží lze kupujícímu zaslat přepravní službou. Jednotlivé způsoby dopravy jsou
nabídnuto dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb as ohledem na kapacitu a dojezdové
možnosti. Cena přepravy se řídí dle aktuálního ceníku v den objednávky.
Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží kupujícímu nejpozději do 30 pracovních dnů od
uhrazení ceny nebo akontace uvedené v objednávce nebo od přijetí objednávky
prodávajícím, je-li zvolena úhrada dobírkou. Pokud je zboží označeno na stránce
prodávajícího jako „skladem“ objednané zboží kupujícímu nejpozději do 15 pracovních dnů od
uhrazení ceny nebo akontace uvedené v objednávce nebo od přijetí objednávky
prodávajícím, je-li zvolena úhrada dobírkou. Pokud však prodávající nemá zboží fyzicky ve svých
skladech (o čem bude spotřebitele informovat) a objednává jej u dodavatele až na základě
objednávky spotřebitele, zavazuje se dodat toto zboží kupujícímu nejpozději do 4 týdnů od
uhrazení ceny uvedené v objednávce. Kupující bere na vědomí, že mohou nastat okolnosti,
které Prodávající neumí ovlivnit a pro které nastane nesplnitelnost dodání objednaného zboží
kupujícímu (obvykle okolnosti vyšší moci); v takovém případě se uplatní postup podle následujícího odstavce.
Pokud výše uvedená doba dodání bude z technických důvodů nesplnitelná, prodávající se
zavazuje o tom neprodleně informovat kupujícího a nedojde-li k dohodě prodávajícího
a kupujícího o dodání zboží v náhradní lhůtě, o poskytnutí jiného zboží ve stejné kvalitě a
ceně, ani o jiném náhradním plnění, prodávající se zavazuje nejpozději do 14 dnů od oznámení
nesplnitelnosti doby dodání kupujícímu vrátit cenu zaplacenou za zboží nebo zálohu, a to
stejným způsobem, jaký byl použit při platbě ceny objednávky, pokud se prodávající
a kupující nedohodnou jinak. V praxi je zboží zpravidla dodáno do 15 pracovních dnů, resp. zboží
označen na www.wellhox.cz textem „na objednávku“, do 30 dnů ode dne připsání úhrady ceny
nebo zálohy na účet prodávajícího nebo od přijetí objednávky prodávajícím, je-li zvolena úhrada dobírkou.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v
objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na
straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno
v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojen
é s jiným způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
zjištění porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na
emailovou adresu kupujícího / Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží. V případě,
že zboží je zakoupeno na výdejním místě/v provozu může Prodávající vystavit pokladní doklad.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně
nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za náhodnou zkázu,
poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo
okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav
zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) dle přiloženého přepravního listu. Na
základě vyhotoveného záznamu o rozsahu a povaze poškození může následně kupující
odmítnout převzít dodané zboží, které není ve shodě s kupní smlouvou, odmítnout převzít zboží s vadou nebo potvrdit doručení zboží s vadou a následně uplatnit reklamaci vad zboží u prodávajícího. Pokud kupující zjistí poškození či jiné nesrovnalosti až po převzetí zásilky, je povinen neprodleně kontaktovat prodávajícího.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu
info@vintino.cz nebo telefonicky na tel. čj. +421 940 020 025, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu.
Dodatečné reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje
kupujícího práva věc reklamovat, dávají však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
VI.
Reklamace zboží
Reklamační řád je součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího
LAURES r. o., IČO 54761158, DIČ 2121781255, se sídlem Kukorelliho2944/55, 08501 Bardejov.
Pro správné posouzení je nutné, aby bylo reklamované zboží čisté, kompletní a v souladu s
hygienickými předpisy nebo všeobecnými hygienickými zásadami. Kupující je povinen při
používání zboží dodržovat kromě obecně známých pravidel, rovněž i podmínky
stanoveno pro používání zboží v záručním listu nebo v návodu k použití, užívat a ošetřovat zboží v souladu s jeho přirozenou životností.
Zboží, které je Kupujícím zasíláno na adresu Prodávajícího s dobírkou nepřebíráme.
Prodávající si vyhrazuje právo takové zásilky na dobírku nepřevzít.
1. Reklamace zboží
V případě zjištění vady výrobku je třeba uplatnit reklamaci neprodleně (výrobek dále nepoužívat), a to u prodávajícího nebo u určené osoby.
Vaši reklamaci doporučujeme uplatnit na stránce naší sekce:
Reklamace / vrácení
zboží
Dalším způsobem uplatnění reklamace je zaslání reklamovaného zboží spolu s
reklamačním formulářem na adresu LAURES s. r. o., Kukorelliho 2944/55, 08501 Bardějov.
Kupující může vadné zboží k reklamaci zaslat přepravní službou na adresu firmy
Kukorelliho 2944/55, 08501 Bardějov. V případě, že kupující neumí zajistit přepravu zboží na
adresu Prodávajícího může požádat o svoz přepravní službou, která zboží vyzvedne.
Před odesláním zboží na reklamaci je třeba vyplnit: REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ - VZOR NA STÁHNUTÍ.
Po vyplnění všech potřebných údajů je třeba tento formulář vytisknout a přiložit k reklamovanému zboží.
Reklamované zboží spolu s reklamačním formulářem zašlete na adresu: LAURES s.r.o., Kukorelliho 2944/55, 08501 Bardejov.
Po prohlédnutí zboží určí Prodávající způsob vyřízení reklamace a neprodleně informuje Kupujícího.
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, ve které je
přijetí reklamace možné s ohledem na prodávané výrobky nebo poskytované služby, nebo u určené osoby, která je povinna reklamaci vyřídit.
Kupující si je vědom, že pokud nedodá reklamované zboží včetně všeho doručeného
příslušenství, poté v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena snížena o cenu nedodaného příslušenství.
POZOR!
Opotřebování charakteristické pro daný materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Nejde
o vadu, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba a
když při obvyklém užívání takové věci dojde k jejímu celkovému opotřebení ještě před uplynutím záruční doby.
Pro správné odeslání zásilky si dejte záležet na balení, návod jak zabalit balík aby se při
přepravě nepoškodil naleznete zde:
POKYNY PRO STÁHNUTÍ: balení_zasilky
• Další pokyny pro reklamace zboží
Reklamované zboží by mělo být důkladně zajištěno, aby nedošlo v průběhu přepravy k
jeho poškození, balíček by měl být o
značený viditelně „REKLAMACE“; a obsahovat:
reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství, podrobný popis závady a dostatečné
kontaktní údaje kupujícího (hlavně zpáteční adresa a tel. číslo). V případě zvolení
možnosti reklamace spotřebitel může datum koupě a identifikaci prodejce, u kterého výrobek zakoupil prokázat i jiným věrohodným způsobem (např. číslo objednávky, e-mailová adresa,..). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i vady zboží. Tento postup je doporučen i kupujícímu spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak. Také doporučujeme zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna dobropisu).
O přijaté reklamaci společnost LAURES s. r. o. informuje Kupujícího neprodleně
telefonicky nebo jakoukoli jinou formou, která Kupujícího seznámí se stavem zboží.
Informace obsahuje uvedení data, kdy byla reklamace přijata, jaké zboží je reklamováno,
kdy a kde bylo zboží zakoupeno, o jakou vadu se jedná a cenu, za jakou bylo zboží zakoupeno.
Lhůta pro uplatnění reklamace
K tomu, aby kupující mohl uplatnit vůči Prodávajícímu uvedená práva z odpovědnosti
za vady (reklamaci), je povinen vadu vytknout u Prodávajícího do dvou měsíců od
zjištění vady. Současně musí kupující vadu podle předchozí věty vytknout nejpozději
do uplynutí doby, po kterou Prodávající odpovídá za vady (2 roky od dodání
zboží nebo 1 rok od dodání použitého zboží) (dále také „záruční doba“). Pokud kupující vadu v uvedené lhůtě u Prodávajícího nevytkne, práva z odpovědnosti za vady mu zaniknou.
Záruka se nevztahuje na vady, na které byl kupující Prodávajícím v době uzavírání
smlouvy upozorněn nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla smlouva uzavřena, musel vědět.
Prodávající neodpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo
instalací zboží. Prodávající odpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací věci, pokud:
a. montáž nebo instalace byla součástí kupní smlouvy a byla provedena
Prodávajícím nebo na jeho odpovědnost, nebo
b. montáž nebo instalaci, kterou měl provést kupující, provedl kupující nesprávně
v důsledku nedostatků návodu k montáži nebo instalaci, který mu poskytl
Prodávající.
Během záruční doby má kupující právo na bezplatné odstranění vytčené vady.
Kupující má i po uplatnění práv z odpovědnosti za vady nadále právo na náhradu
škody, která mu byla vadou způsobena (zákon č. 294/1999 Z. z. o odpovědnosti za škodu způsobenou vadným výrobkem).
Kupující má právo odepřít zaplatit Prodávajícímu kupní cenu nebo její část, než si
Prodávající nesplní povinnosti, které mu vyplývají z odpovědnosti za vady, ledaže je
kupující v době vytčení vady v prodlení se zaplacením kupní ceny nebo její části. Po
tom, co si Prodávající uvedené povinnosti splní, je kupující povinen dodatečně bez
zbytečného odkladu zaplatit Prodávajícímu kupní cenu nebo její část.
Záruka
Prodávající odpovídá za vady zboží, které se projeví do dvou let od dodání věci
kupujícímu, pokud na zboží, jeho obalu nebo v záručním listě není uvedena záruční doba delší.
Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
1. mechanickým poškozením zboží,
2. elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
3. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
4. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
5. zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s
podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami,
6. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
7. zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li chyba v důsledku této úpravy,
8. zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
9. použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné
škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
Práva Kupujícího při uplatnění zákonné záruky
Pokud Prodávající odpovídá za vadu prodané věci, kupující má vůči němu:
a. primární právo na: (i) odstranění vady opravou nebo (ii) odstranění vady výměnou,
b. sekundární právo na: (i) přiměřenou slevu z kupní ceny a (ii) odstoupení od kupní smlouvy.
Oprava vadné věci a výměna vadné věci představují primární prostředky nápravy, které má kupující v případě vady prodané věci k dispozici.
Kupující se musí vystříhat dalšího používání věci, na které zjistil vadu.
Kupující je povinen převzít si zboží po reklamaci ve stanovené lhůtě.
Opotřebování charakteristické pro daný materiál, nebo použití se nepovažuje za vadu.
V případě slevy není možné později reklamovat zboží pro vadu, za kterou byla sleva poskytnuta.
Délka lhůty je:
i. nejvýše 30 dní ode dne uplatnění reklamace nebo
ii. delší než 30 dní, a to tehdy, je-li lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který
nemůže ovlivnit (např. servisní středisko v jiném státě), delší lhůta je povolena pouze v
individuálních případech (i pro prodlouženou lhůtu bude platit, že má jít o nejkratší možný čas,
přičemž Prodávající bude o této lhůtě a důvodech, pro které přesáhne její délka 30 dní, informovat kupujícího vždy písemnou formou).
Lhůta pro opravu nebo výměnu věci by měla být považována za přiměřenou, pokud poskytuje
kupujícímu ochranu před rizikem závažného zpoždění při odstranění vady ze strany
Prodávajícího, ale současně je Prodávajícím objektivně možné v dané lhůtě zrealizovat/dokončit opravu nebo výměnu věci.
Způsob vyřízení reklamace
V případě uznání odpovědnosti za vady ze strany Prodávajícího má kupující primární právo
zvolit si: (i) opravu věci nebo (ii) odstranění vady výměnou věci.
Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by v
srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s
s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady
a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
Prodávající opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1 občanského zákoníku)
poté, co kupující vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných
potíží kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který kupující věc požadoval.
Kupující je povinen zpřístupnit věc k opravě nebo výměně Prodávajícímu nebo osobě jím
určené. Náklady zpřístupnění věci stejně jako náklady na dodání opravené nebo náhradní
věci po opravě nebo výměně snáší Prodávající. Prodávající dodá opravenou věc nebo
náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, nedohodnou-li se strany jinak.
Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti.
V případě výměny věci odpovídá Prodávající za vady náhradní věci stejně jako v případě
původně dodané věci a kupující má právo v případě výskytu vady uplatnit si k ní práva ze
odpovědnosti za vady. Jelikož Prodávající dodal kupujícímu vadné plnění, Prodávající nemá
při výměně věci právo na úplatu za běžné používání věci před výměnou a na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním při jejím používání.
V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uveden vyměněn
zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a tohoto
reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od
převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží. Prodávající odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 občanského zákoníku.
Prodávající při odstranění vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené věci nebo
náhradní věci, vyžaduje-li výměna nebo oprava odstranění vadné věci, která byla
nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Prodávající a
kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a nebezpečí Prodávajícího.
V případě uznání odpovědnosti za vady ze strany Prodávajícího a zároveň v případě, že si ze
zákonných důvodů kupující neuplatnil opravu věci nebo odstranění vady výměnou věci, má
kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez
poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 ods. 1 Občanského zákoníku (zpoždění dlužníka).
Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
a. Prodávající věc neopravil ani nevyměnil,
b. Prodávající věc neopravil ani nevyměnil v souladu s § 623 ods. 4 a 6 občanského zákoníku,
c. Prodávající odmítl odstranit vadu podle § 623 ods. 2 občanského zákoníku,
d. věc má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně věci,
e. vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy nebo
f. Prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené
lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.
Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní
smlouvy se zohlední všechny okolnosti, zejména druh a hodnota věci, povaha a závažnost
vady a možnost od kupujícího objektivně žádat, aby důvěřoval ve schopnost
Prodávajícího odstranit vadu.
Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodané věci a hodnoty, kterou by věc měla, pokud by byla bez vad.
Předmětné prostředky nápravy představují sekundární prostředky nápravy, na které má
kupující
v případě vady právo. Výjimkou jsou situace odůvodňující okamžitý nárok na slevu z
kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy, jako například vadnost věci tak závažné povahy, že v
důsledku ní kupující nemůže věc užívat běžným způsobem a nelze od něho očekávat, že bude mít důvěru v opravu nebo výměnu věci.
V případě zanedbatelné vady kupující nemůže odstoupit od smlouvy. Jelikož odstoupení od smlouvy
představuje nejvýraznější zásah do vzájemných práv a povinností smluvních stran, cílem je
vyhnout se odstoupení od smlouvy v takových případech, kdy je důraz kladen na opravu, výměnu,
respektive slevu z kupní ceny jako sekundární nárok nápravy. Kupující rovněž nemůže odstoupit
od smlouvy v případě, že se sám přičinil ke vzniku vady. V obou případech nese důkazní břemeno o uvedených skutečnostech Prodávající.
Obecně platí, že kupující může odstoupit od smlouvy jen ve vztahu k vadné věci. Pokud však
kupující nabyl na základě kupní smlouvy více věcí a nelze od něj důvodně
očekávat, že bude mít zájem ponechat si jen věci bez vady, může odstoupit od smlouvy i ve
vztahu k takovým věcem. Půjde například o situace, pokud si kupující pořídil věci se záměrem
vzájemného používání nebo jestliže v důsledku vady jedné věci od něj nelze očekávat, že si zachová důvěru k ostatním.
V případě odstoupení od smlouvy mají kupující a Prodávající povinnost především vrátit
druhé smluvní straně vše, co od ní na základě smlouvy obdrželi. Kupující je povinen vrátit
Prodávajícímu dodané věci v závislosti na rozsahu odstoupení od smlouvy. Náklady vrácení
snáší Prodávající. Prodávající naopak vrátí kupujícímu kupní cenu, a to nejpozději do 14 dnů
ode dne vrácení věci nebo prokázání zaslání věci zpět, v závislosti na tom, které z uvedeného nastane dříve.
Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody, která mu z vady vznikla.
VII.
Odstoupení od smlouvy
Vaše právo na odstoupení od smlouvy doporučujeme uplatnit na stránce naší sekce
Reklamace / vrácení zboží která interaktivní formou provede zákazníka celým
procesem odstoupení od kupní smlouvy přičemž v tomto případě není nutné vypisování
žádných dokumentů ve fyzické podobě. Stačí jen po dokončení procesu doručit zboží na adresu provozu.
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 30 dnů:
a) ode dne převzetí zboží, přičemž tato lhůta se považuje za zachovanou, pokud oznámení o
odstoupení od smlouvy bylo odesláno Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty. Zboží se
považuje za převzatý spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba,
výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:
zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
zboží dodává opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
b) ode dne uzavření smlouvy, je-li předmětem smlouvy poskytnutí služby.
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, jejímž předmětem je dodání
zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději
poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy Prodávajícímu. Při pochybnosti o
doručení odstoupení se použije postup podle § 20 ods. 8 zákona č . 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů .
Spotřebitel své právo odstoupit od smlouvy uplatňuje v listinné podobě nebo v podobě
zápisu na jiném trvanlivém médiu, jako například písemně na adrese sídla Prodávajícího
uvedené výše, e-mailem na adrese info@vintino.cz nebo jiným způsobem nevzbuzujícím
pochybnosti, že došlo k odstoupení od smlouvy. Spotřebitel je k odstoupení od smlouvy oprávněn použít formulář, který tvoří přílohu č. 3. 1 těchto Obchodních podmínek.
Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
Prodávající neprodleně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytne spotřebiteli
potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu, pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy použitím
zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní Prodávajícího.
V případě, že spotřebitel své právo odstoupit od smlouvy uplatní, vrátí zboží
Prodávajícímu, a to osobně v kterémkoli obchodním domě Prodávajícího nebo zasláním
na adresu sídla Prodávajícího nebo jiným způsobem předem dohodnutým s Prodávajícím, a to
do 14 dnů ode dne, kdy své právo odstoupit od smlouvy uplatnil, přičemž lhůta se považuje za
zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty. Zboží
musí být zaslán nebo předán Prodávajícímu s dokladem o koupi, s kompletním
příslušenstvím, dokumentací a obalem. Spotřebitel má právo po převzetí zboží ve lhůtě
k odstoupení
od smlouvy zboží rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem, jak je to obvyklé při
nákupu v klasickém kamenném obchodě, tzn. j. odzkoušet zboží tak, aby zjistilo vlastnosti a funkčnost
zboží. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového
zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a
funkčnosti zboží. Poškození obalu a zboží samotného bude Prodávajícím akceptováno
výhradně v rozsahu, v jakém mu při přiměřeném odzkoušení zboží ve smyslu tohoto ustanovení
těchto Obchodních podmínek nebylo možné zabránit, t. j. které nepřesahuje rámec
zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu zboží nebo
zbožím, pokud Prodávající na základě smlouvy dodala nebo poskytla více produktů.
Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy o koupi zboží, zrušuje se od začátku i každá
doplňková smlouva související s touto smlouvou o koupi zboží (např. smlouva o prodloužení záruky,
splátková smlouva). Případné vrácení platby nebo akontace uhrazené spotřebitelem na základě
doplňkových smluv bude provedeno v souladu se zvláštními obchodními podmínkami
vztahujícími se na doplňkové smlouvy. V případě storna zboží, které bylo financováno
prostřednictvím splátkového prodeje, je spotřebitel povinen předložit jeho splátkovou smlouvu nebo fakturu a zároveň je prokázat svou totožnost.
Při odstoupení od smlouvy spotřebitel nese náklady na vrácení zboží Prodávajícímu. Pokud
však dodané zboží nemá vlastnosti, o které spotřebitel projevil zájem a které se shodují s
popisem poskytnutým Prodávajícím, náklady na jeho vrácení a dodání zboží, které odpovídá
smlouvě, jakož i všechny spotřebitelům účelně vynaložené náklady v souvislosti s tím nese Prodávající.
Prodávající se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení
oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na
základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a
jiných nákladů a poplatků, a to stejným způsobem, jaký byl použit spotřebitelem při platbě za
zboží, pokud se spotřebitel s Prodávajícím nedohodnou jinak. Náklady na dopravu, dodání a
poštovné však Prodávající spotřebiteli hradí pouze v rozsahu nejlevnějšího běžného způsobu
doručení, který je nabízen Prodávajícím, bez ohledu na to, jaký způsob doručení si zvolil
spotřebitel. Bez ohledu na uvedené, cenu a další náklady není Prodávající povinen
spotřebiteli vrátit dříve, než je mu doručeno zboží nebo jak mu spotřebitel prokáže, že mu zaslal zboží zpět.
Spotřebitel je povinen uhradit Prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění do
dne odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby. Cena za skutečně poskytnuté
plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě.
V souladu s § 19 ods. 1 zákona č . 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a
doplnění některých zákonů nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:
a) poskytnutí služby, pokud:
1. došlo k úplnému poskytnutí služby a
2. poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným
souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu
ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním
trhu, který Prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu
ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy,
přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který Prodávající nemůže ovlivnit,
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou
spotřebitel výslovně požádal Prodávajícího; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je
poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání
jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy
uzavřené během návštěvy Prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem neobjednal,
i) dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo
softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
j) dodání periodického tisku kromě jeho dodání na základě smlouvy o předplacení
tnem,
k) zboží zakoupené na veřejné dražbě,
l) poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k účelu bydlení, přeprava zboží, nájem
automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi
v rámci volného času, má-li podle smlouvy Prodávající poskytnout tyto služby v přesně
dohodnuté době nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
m) dodání digitálního obsahu, který Prodávající dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
1. dodávání digitálního obsahu začalo a
2. spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu před uplynutím
lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu
ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodávání digitálního obsahu, a Prodávající
poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b), je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.
Spotřebitel odesláním objednávky Prodávajícímu výslovně potvrzuje, že Prodávající
včas a řádně splnil své informační povinnosti podle ust. § 5 a § 15 zákona č . 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů.
Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je
darovací smlouva mezi Prodávajícím a spotřebitelem uzavřena s podmínkou, že dojde-li ze
strany spotřebitele k využití práva odstoupit od smlouvy na dodávku zboží, darovací smlouva
ztrácí účinnost a spotřebitel je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit is ním související
poskytnuté dárky. Za dárek je považováno i zboží dodané v symbolické hodnotě, je-li jeho
dodání spotřebiteli prezentované jako dárek ke zboží, které spotřebitel vrací do 14 dnů bez
udání důvodu. V případě, že tyto dárky nebudou vráceny zpět spolu s vráceným zbožím, budou
tyto dárky v jejich tržní hodnotě chápané jako bezdůvodné obohacení spotřebitele.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob,
nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží.
Odstoupení od smlouvy kupujícím, který je podnikatel:
V případě, že kupující je podnikatel, může být kupujícímu nabídnuto náhradní odstoupení
od kupní smlouvy v závislosti na stavu vráceného zboží, ušlé záruky a aktuální ceny
vráceného zboží. Stav zboží je zhodnocen prodávajícím. V případě nedohodnutí
podmínek akceptovatelných pro obě strany bude zboží vráceno na náklady prodávajícího
zpět. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu případné další vzniklé náklady.
Z důvodu ochrany práv kupujícího, je-li kupujícím právnická osoba a bude požadovat
vrácení peněz prostřednictvím proplacení dobropisu přímo na prodejně, bude příslušná
částka vyplacená pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tzn.
statutárnímu orgánu nebo osobě, která se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
Předložením OP kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle bodu II.
Bude-li umožněno Kupujícímu podnikateli odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě
čtrnácti dnů a vrácení zboží nebude v originálním obalu včetně všech jeho částí a
příslušenství, tak LAURES. r. o. jako Prodávající si vyhrazuje právo takového vrácení
zpoplatnit a to takovou částkou, která společnosti vykompenzuje náklady, které jsou nutně vynaložit pro znovuuvedení zboží do prodeje.
Při vystavení dobropisu může být po kupujícím (jak spotřebiteli, tak podnikateli)
vyžadovaný občanský průkaz za účelem ochrany vlastnických práv kupujícího.
Kupující, který je podnikatel bere na vědomí, že pokud odstoupí od smlouvy, bude nést náklady na
vrácení zboží prodávajícímu, a odstoupí-li od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na
vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.
Pro uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy bez využití naší sekce Reklamace /
vrácení zboží je třeba vyplnit a stáhnout přiložený Formulář pro odstoupení od
smlouvy: odstoupení od smlouvy a následně zboží zaslat na adresu provozu uvedené v sekci
Základní ustanovení.
Upozornění:
Žádný právní předpis nepřiznává spotřebiteli nárok na bezdůvodné vrácení zboží,
zakoupeného v tzv. kamenném obchodě (provozovně). Pokud prodávající takovou možnost
(případně možnost výměny zboží za jiné zboží) spotřebiteli nabízí, činí tak nad
rámec svých povinností. Nárok na bezdůvodné vrácení nebo výměnu zboží není právně vymahatelný.
VIII.
Soutěže a lhůty k vyzvednutí výhry
V případě, že výherce vyhraje v soutěži pořádané Prodávajícím je tento výherce povinen
vyzvednout si výhru do 30-ti kalendářních dnů ode dne, kdy byly vyhlášeny Prodávajícím
výsledky takové soutěže. Nárok výherce na výhru zaniká uplynutím této lhůty, kdy výhra
propadne ve prospěch pořadatele. Další pravidla si můžete přečíst zde:
Všeobecná pravidla soutěží FB: VINTINO
IX.
Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem prodávajícího a platnými práv
nymi předpisy ČR. Jako záruční list slouží nákupní doklad.
V balíku vždy naleznete daňový doklad. Záruční doba začíná běžet datem převzetí
zásilky nebo osobním odběrem. Záruční lhůta je uvedena u každého výrobku v detailu
zboží. Ve sporných případech může být záruční lhůta prodloužena o 5 (slovem pět) dní jako náhrada za dobu dopravy.
Délka záruky se liší podle toho, zda je kupující fyzická nebo právnická osoba.
Fyzická osoba:
Ve smyslu ustanovení § 619 občanského zákoníku je záruční doba minimálně 2 roky.
Právnická osoba:
Délka záruky pro PO se řídí obchodním zákoníkem §429 a je stanovena na 12 měsíců.
Délku záruky lze u většiny produktů prodloužit prostřednictvím nadstandardní služby
Prodloužení záruky. Více informací o službě kontaktujte naše zákaznické centrum.
Stav zboží:
Nové zboží: takto označené zboží znamená zcela nové zboží v původním obalu, které je nepoškozené a nepoužívané.
Zánovní zboží: krátce používané či servisované zboží, plně funkční. Záruka 12 měsíců
Licence k fotografiím
Fotografie na stránce jsou chráněny licenční smlouvou. V případě
zájmu o fotografie kontaktujte jednatele a výhradního majitele pořízených fotografií.
XI.
Závěrečná ustanovení
Podle zákona 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů má spotřebitel
právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem,
kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo má-li za to, že prodávající porušil jeho práva.
Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu
alternativního řešení sporů, pokud prodávající na žádost odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.
Odkaz na platformu alternativního řešení spotřebitelských sporů, jejímž prostřednictvím
může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporů najde zde.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 2.1.2025 a ruší předchozí
znění VOP. Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP bez předchozího
upozornění. Změna VOP se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou VOP bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.
